środa, 20 kwietnia 2011

Jak One Scrapują??? Guzikowo!

Dziś 20 dzień miesiąca, zatem w gronie Scrapki.pl DT mamy dla Was kolejny odcinek naszej radosnej serii pt.: Jak One Scrapują. :) 



Tym razem motywem przewodnim naszych prac i mini kursów będą GUZIKI :) Uwielbiam guziki, kocham wręcz, mam ich całe mnóstwo ale nigdy nie jest to wystarczająca ilość i nawet jeśli nie używam ich w każdej pracy to zdecydowanie muszę je mieć pod ręka, bo nigdy nie wiadomo kiedy mogą się przydać. Nie mam niestety każdego możliwego koloru, wzoru i rozmiaru, zatem czasami ratuję sytuację (czyt. przymus użycia guzika w konkretnej pracy) i sama robię guziki z... tektury. :) Bardzo lubię ten dodatek, na dobrą sprawę można sobie stworzyć całe serie tekturowych guzików oklejonych dowolnym papierem. Można też kupić takie guziki gotowe... np. w Scrapki.pl możemy znaleźć piękne guziki w retro klimacie od Jenni Bowlin. Ale tym wszystkim, którzy chcą mieć szybko i prosto (i za darmo) własne guziki = polecam kilka moich banalnie prostych wskazówek, które mam nadzieję zainspirują Was do samodzielnego tworzenia dodatków:

Zaczynamy od przygotowania kawałka tektury modelarskiej/introligatorskiej (ja użyłam tektury 2 mm grubości) oraz naklejenia na nią za pomocą kleju w sztyfcie - dowolnych kawałków papieru. Moje guziki powstały z papierów z kolekcji Glitz - Afternoon Muse
Kiedy tekturę okleimy papierem, należy wyciąć z niej kółeczka - ja użyłam do tego celu najprostszego sposobu - odrysowałam kółka za pomocą szablonu i wycięłam - zwyczajnie, nożyczkami, ręcznie ;D Na koniec warto przetrzeć brzegi tekturowych guzików papierem ściernym. 





Guziki - jak wiadomo mają dziurki, czasem też mają stopki, ale ponieważ w polowych warunkach mego warsztatu nie zdołam stworzyć guzika na stopce, dwie dziurki w każdej sztuce w zupełności mi wystarczą. Do zrobienia dziurek użyłam nitownika Fiskars - w największym rozmiarze. Gotowe "surowe" guziki możemy dowolnie doozdobić - używając różnych szkląco - pękających preparatów lub różnego rodzaju farb i mgiełek. W moim projekcie prawie wszystko jest matowe, zatem i guziki pozostawiłam saute. 



A oto projekt, w którym moje guziki zostały wykorzystane - zestaw dwóch karteczek na różne okazje - wykorzystałam tutaj kolekcję Glitz - Afternoon Muse. 

~~ Kartki ~~


~~ Kartka 1 ~~




~~ Kartka 2 ~~ 




Produkty ze sklepu Scrapki.pl, jakich użyłam to:


 
  
 
EK Success - Pointed Flower - dziurkacz brzegowy

Mam nadzieję, że udało mi się zachęcić Was do stworzenia paru własnych prostych - ale doskonale dopasowanych do potrzeb - tekturowych guziczków ;) Zapraszam serdecznie do odwiedzenia blogów moich koleżanek z Zespołu Scrapki.pl - do AnaiBetikFinnMirabeelTusi i Zielonookiej  - one także mają dziś dla Was coś guzikowego i jestem pewna, że zachwycą Was swoimi projektami oraz mini kursami! 


Pozdrawiam słonecznie!! :*


21 komentarze :

Karmeleiro pisze...

świetne są Twoje guziki!! bardzo fajny pomysł i jak ładnie wplotłaś je w prace!

Nadia Cannizzo pisze...

Thanks for sharing, These are gorgeous.

Noomiy pisze...

genialny kursik! przesłodkie guziki i niesamowite prace :)

etrala pisze...

no boskie :D

Bellaidea pisze...

Swietne pomysly, super guziki i wyjatkowe prace!

Iwona Rutkowska pisze...

Super Pomysł Guzikowy !!!piękne kolory Pozdrawiam Karolko :) Jak miło do Ciebie zaglądać :)

finnabair pisze...

Piękne kartki i piękne handmade'owe guziki:) Wow przez duże W :)

Dunia pisze...

Ja też uwielbiam guziczki!
Dzięki za zdradzenie swoich sztuczek :o)

pattyo pisze...

So cute!

hilde janbroers pisze...

just want to congratulate you on your own paper collection!!! I saw it on Gerry's blog...it's amazing. You're the best sweet friend!

piedra preciosa pisze...

Karola dziękuję za wspaniały kursik, cudowne są Twoje guziki!

Lady Aga pisze...

Karola, duuuużo miłości i wiosennej radości dla Ciebie i rodzinki z okazji Świąt!:)

Agnieszka Arnold pisze...

Zdrowych, Pogodnych Świąt Wielkanocnych,
pełnych wiary, nadziei i miłości.
Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie
rodziny oraz wesołego "Alleluja"

Ania pisze...

Ojej! Nie sądziłam, że tak łatwo można sobie guziki zrobić. A ja zawsze narzekałam, że mi ich brakuje ;)
Dzięki serdeczne za kursik!

Tusia pisze...

Piękne kartki!! I fantastyczny kursik guzikowy !! :**

Anonimowy pisze...

Podziwiam prace- super a i pomysł na guziki extra-pozdrawiam-
Sylwia R

worqshop pisze...

bardzo fajny pomysl i wskazowka na przyszlosc! Uwielbiam takie grubasne guziki, moze ktoregos dnai tez sobei stworze mini serie na kazda okazje :)

rafija pisze...

świetne są te papieowe guziole!

Thamar, pisze...

hoi hoi

love the card and buttons.
And also youre own paper coll. GREAT.
Gr Thamar

Южик pisze...

super!!!
Hello! Ostatnio, nie mogła pójść do your bloga - nie mogłam spać, więc martwić! Bardzo się cieszę, że dzisiaj się przejść - Miłej pracy!

Sandy Ang pisze...

Your cards are just amazing. I love the totally original way you work with products

LinkWithin

.