czwartek, 20 stycznia 2011

Jak One Scrapują??? Na okrągło!

W pierwszej w Nowym 2011 Roku edycji naszej zabawy w kręgu Scrapki.pl DT - "Jak One Scrapują" - tematem są KOŁA :) Koła, kółeczka, kropeczki :) 



Dziś 20 dzień miesiąca, zatem zapraszamy do spacerku po naszych blogach, aby obejrzeć co zrobiłyśmy, a dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji obserwować naszej zabawy - przypominam, że do każdego posta staramy się napisać kilka słów w ramach mini kursu - czegoś, co może się okazać pomocne innym. :) Zatem wychodząc stąd koniecznie zajrzyjcie do: Anai, Betik, Finn, Tusi i Zielonookiej, aby zobaczyć co pięknego, okrągłego i pouczającego wykonały nasze przezdolne dziewczyny.

A ja... Ja mam dziś dla Was okrągły Lo:

~~ Dream ~~



Wiele z nas lubi scrapy w nietypowych kształtach, jednak nie mając odpowiednich papierów, fabrycznie wyciętych w ciekawą formę, jedynym co możemy zrobić - to wykonać sobie taką bazę samodzielnie. Ja bardzo lubię okrągłe scrapy, nie robię ich zbyt często, ale zawsze są ciekawym urozmaiceniem po jakiejś większej partii kwadraciaków :) Chciałabym Wam dziś pokazać jak w bardzo prosty i dość szybki sposób zrobić okrągłą bazę scrapa z ozdobnym brzegiem. Całość mieści się w kwadracie 30 x 30, zatem taki scrap możemy spokojnie włożyć do albumu, lub przechowywać tak jak zwykłe, kwadratowe layouty. 

Potrzebujemy kartę papieru 30 x 30 cm, z niej, za pomocą cyrkla lub dużego talerza odrysowujemy koło, pamiętamy, aby jego średnica była o około 4 - 5 cm mniejsza aniżeli papier 30 x 30, ponieważ dorobimy jeszcze ozdobny brzeg. Dowolnym dziurkaczem brzegowym, lub nożyczkami tnącymi dekoracyjnie - wycinamy kilka (załóżmy 5 - 6) pasków papieru o długości 30 cm. 


Brzegi naszego koła możemy w jakiś sposób zaakcentować, np. poszargać lub potuszować, a może i jeden i drugi zabieg okaże się dobry dla naszego scrapa?


Paski papieru wycięte dziurkaczem brzegowym lub innym narzędziem - zaginamy tworząc niewielkie zakładki, staramy się też zaginać paski w ten sposób, aby wraz z zakładkami nadać im lekko półkolisty kształt, wówczas takie "falbanki" będą nam się łatwiej naddawały i układały przy przyklejaniu do koła. 


Po lewej stronie koła dość gęsto naklejamy kawałki mocnej taśmy dwustronnie klejącej, a następnie do brzegu podklejamy nasze "falbanki", proponuję podklejać trzymając prawą (właściwą) stronę scrapa przed oczami, wówczas możemy łatwo kontrolować szerokość falbanki widoczną spod lewej strony. W zależności od tego czy jesteśmy perfekcjonistkami czy też nie - staramy się albo bardzo dokładnie i z równą szerokością naklejać ozdobny brzeg, lub robimy sobie freestyle i naklejamy jak nam się podoba :))) Dodam tylko, że możemy sobie nakleić - tutaj już zależnie od cierpliwości (której mi zwykle brak hmm...) - nawet drugą i trzecią warstwę ozdobnej falbanki, lub połączyć papierowe paski np. z koronką, tasiemką, czymkolwiek, co nas zainspiruje i co nam będzie pasowało do naszej wizji...


Tak wygląda właściwa strona scrapa, a raczej jego brzeg, z naklejoną falbanką. 


Możemy całość zostawić tak jak jest, ale możemy również wzmocnić brzeg i nadać dodatkowego smaczku - przeszywając krawędź scrapa maszynowo lub ręcznie :) I ja tak zrobiłam, dodatkowo - już po przeszyciu - nadszarpnęłam trochę krawędź, nadając jej postarzonego wyglądu. 


Prawda, że prościzna? Ok, wymaga chwili czasu, ale myślę, że warto niekiedy urozmaicić odrobinę nasze prace, tym bardziej, że w taki sam sposób możemy przecież ozdabiać kartki i inne rzeczy, które mają okrągły kształt. :) 

Materiały ze sklepu Scrapki.pl, które wykorzystałam w swojej pracy:

Będzie mi bardzo miło, jeśli mój mini kursik Was zainspiruje i wykonacie pracę w oparciu o te kilka wskazówek. 
Swoje prace wykonane z materiałów ze sklepu Scrapki.pl - dołączajcie do naszej grupy na flickr! 
A teraz przypominam o obowiązkowej rundce po blogach moich koleżanek z Zespołu Scrapki.pl DT!
Pozdrawiam ciepło, miłego czwartku! 

12 komentarze :

Tusia pisze...

Piękny scrap!!! Brzegi wyglądają rewelacyjnie - na pewno któregoś pięknego dnia wykorzystam twoje wskazówki odnośnie tworzenia falbankowego brzegu :) Dzięki wielkie :*

Becky Andersen pisze...

Beautiful circular Layout! Thank you so much for sharing how to do the lacy edge! I will have to try this one day!

MARIKA-HANDMADE pisze...

Cudny! dziękuję za ciekawe wskazówki, na pewno wykorzystam :)

BETIK pisze...

Że ja też nigdy nie pomyślałam o tym, że można do tego użyć tego dziurkacza...:) Jak widać człowiek całe życie się uczy. Mam straszną ochotę na zrobienie okrągłego scrapa po wizycie tutaj:)
Dziękuję za inspirację i doznania, jakie mi towarzyszą przy każdych odwiedzinach na Twoim blogu:) Mogłabym tu zamieszkać...:))

finnabair pisze...

Oj, okrąglaki w twoim wykonaniu to mistrzostwo - świetny kursik na piękny, romantyczny brzeg, przekonałaś mnie, na pewno zrobię swoją wersję!:******

Gosik pisze...

super^^

anai pisze...

Ten scrap do mnie mówi i się śmieje :) Cudny jest - taki pudrowo-romantycznie delikatny.
A dziurkaczowy brzeg wygląda bosko. Zawsze, ale to zawsze brak mi cierpliwości do takiej koronkowej roboty, ale może dzięki Twoim wskazówkom kiedyś się w końcu skuszę :)

Ros pisze...

Stunning as usual!!

mango pisze...

Beautiful!!!

Linda L pisze...

Thank you Karola....absolutely beautiful!

hilde janbroers pisze...

beautiful layout!!

pattyo pisze...

Beautiful layout,Karola! Thanks for sharing how to make the pleated border.

LinkWithin

.