poniedziałek, 20 grudnia 2010

Światecznie i śnieżnie ze Scrapki.pl

Dziś jest 20 dzień miesiąca i jak nasza krótka tradycja każe - w gronie Scrapki.pl DT zapraszamy w tym dniu na  nowy cykl "Jak One Scrapują". W tym miesiącu, niestety nie dołączę do moich zdolnych koleżanek, bo czas znacznie mnie wyprzedził, a moje niezorganizowanie przedświąteczne sięgnęło zenitu :(((
Nie mam zatem żadnej świeżej pracy do pokazania wraz z kursem, za co ogromnie przepraszam, ale mam kilka prac, jakie wykonałam wcześniej i postaram się opowiedzieć o nich odrobinę.

Najpierw jednak koniecznie zajrzyjcie na blogi Scrapki.pl DT, gdzie kochane i utalentowane dziewczyny prezentują swoje cudeńka w ramach Jak One Scrapują: Anai, Betik, Finn, Tusia i Zielonooka - to przystanki, na które dziś musicie znaleźć czas, tym bardziej, że temat grudniowej edycji to "Śnieżnie i Zimowo!" :)



Dziś chciałabym pokazać Wam jak za pomocą kilku cudnych materiałów ze Scrapki.pl można wykonać kilka prostych, szybkich w wykonaniu świątecznych prezentów - niezobowiązujących drobiazgów, których wykonanie nie nastręcza nam wiele czasu ani nie generuje ogromnych kosztów. To propozycje dla wszystkich spóźnialskich,  którzy jak ja - ten tydzień spędzą w szaleńczym pędzie (jak zwykle, jak zwykle...)...

~~ Kartka/albumik choinkowy ~~









Ta nietypowa kartka - choinka, która jest jednocześnie mikro albumikiem powstała na bazie choinkowej Maya Road. Pomyślałam sobie, że ciekawie byłoby, aby taka świąteczna kartka dla kogoś wyjątkowego miała ciekawą formę i element zaskoczenia, kiedy przewracając kolejne stroniczki - ukazują się dalsze życzenia. Proces powstawania takiej kartki - albumiku jest krótki: malowanie, oklejanie i ozdabianie, jednak w kilku punktach mogę wymienić drobne wskazówki podpowiadające co zrobić, aby nadać pracy lekkości, śnieżnego wyglądu i smaczku handmade (tego specyficznego czegoś, co odróżnia wyroby masowe od pojedynczych egzemplarzy):

1. biała farba, gesso - to sojusznicy w walce z surowym podłożem (jak np. tektura) i wszelkie elementy diecuts, którym chcemy nadać własnego "sznytu". Wystarczy pomalować, pociapać, potapować, pochlapać - tu i ówdzie - a praca stanie się niepowtarzalna. Ja pomalowałam białą farbą bazę choinkową, tekturowe płatki śniegu oraz wszystkie możliwe elementy, którymi zdobiłam choinkę. To tani i naprawdę ekspresowy sposób na nadanie śnieżnego, zmrożonego wyglądu zimowym i świątecznym pracom. Możemy oczywiście zastosować embossing , brokaty, nakładać inne media - wszystko to doda nam tekstury i uroku, lecz jeśli bardzo się spieszysz, lub masz ograniczone środki - inwestycja w dobrą, wydajną białą farbę akrylową to bardzo dobra inwestycja. 

2. Misty - ja osobiście bawię się tuszami w sprayu od niedawna i muszę przyznać, że to bardzo niebezpieczna bo niesamowicie uzależniająca zabawa :)) Co możemy z nimi zrobić, jeśli chodzi o kartki i inne drobne rzeczy? Ja spryskałam ciemno brązowym mistem pomalowaną na biało bazę choinkową - teraz wygląda jak ciacho usiane makiem :) Dosłownie tak mi się kojarzy :) Staram się też używać sprayów do kolorowania elementów, co można zobaczyć na pracach poniżej: podobrazie kolorowane tuszem i choinka na kartce - przyjęła aż 3 kolory i dwa rodzaje mgiełek w sprayu - efekt zawsze jest nieoczekiwany :) Co ciekawe - może nam wyjść coś o wiele ciekawszego niż zakładamy! Kiedyś ogromnie bałam się tej nieprzewidywalności glimmer mistów, teraz doceniam tę ich zaletę :) Czasem warto odłożyć na bok linijkę i białe rękawiczki i po prostu psiknąć niekontrolowanie :))

3. Trójwymiar i tekstura - uwielbiam prace, na których wiele się dzieje, niekoniecznie jeśli chodzi o ilość dodatków, czasem ze zwykłego papieru możemy zrobić coś ciekawego, uzyskać przestrzenny efekt i interesującą teksturę. Kosteczki 3D to wspaniały sojusznik w warstwowaniu i tworzeniu trójwymiarowych prac, wystarczy niektóre z elementów podkleić takimi kosteczkami, aby odstawały od powierzchni i natychmiast praca nabiera głębi. Jak stworzyć teksturę, kiedy gładka powierzchnia nam się znudziła? Nie doklejaj elementów w całości, pognieć je, powyginaj, niech odstają od podłoża - ma to swój niewątpliwy urok i sprawia, że te wszystkie odstające drobne detale grają piękną solówkę ;) A jeśli na ich brzegi nałożymy trochę farby czy tuszu - na pewno stają się jeszcze bardziej widoczne i wyjątkowe. 

Oto pozostałe śnieżne i świąteczne prace, jakie udało mi się wykonać w tym miesiącu z kolekcji My Mind's Eye - Holly Jolly dostępnej w Scrapki.pl:

~~ Świąteczne podobrazie ~~
Może być ozdobą domu, prezentem - czeka tylko na zdjęcie :)





~~ Okrągła kartka świąteczna ~~
Okrągły kształt kartki to jeden z moich ulubionych, zawsze jest okazja, aby składać życzenia na okrągło :))



Produkty, jakie wykorzystałam do wykonania powyższych prac:




Pozdrawiam ciepło i przypominam o odwiedzeniu moich koleżanek z Zespołu Scrapki.pl.!

7 komentarze :

anai pisze...

wszystkie prace śliczne i bardzo świąteczne :)
zgadzam się - glimmer misty uzależniają straszliwie. ale bardzo miłe to uzależnienie :D

Encza pisze...

Piękne wszystkie prace! Zachwycił mnie album ale potem oczarowało podobrazie a kartka była jak słodki deser:)
pozdrawiam:)

Oliwiaen pisze...

Przepiękne zimowe prace!! Bardzo świąteczny klimat mają, niemal zapachniało choinką!

Ros pisze...

Oh how I adore your creations ... you are a brilliant artist

finnabair pisze...

:):):) Nic tak nie uzależnia jak misty, a królową trójwymiaru jesteś bezapelacyjnie :)Cudnie tworzysz!

pattyo pisze...

How very sweet are these projects! Everything you touch turns out beautifully!

hela-maria pipień [sadowska] pisze...

Kochana jak ja straszliwie dawno u Ciebie nie byłam!? Dziś nadrabiam zaległości. Pięknie udekorowałaś choinkowy notesik życzeniowy i podobrazie oraz zyczenia na okragło. Piszesz, że jesteś uzalezniona od glimmer misty? No to ja jestem uzalezniona od zaglądania do Ciebie. Ostatnio nie miałam ani trochę czasu. no to się ciesze, że dziś miałam.
Pięknie Karola, pięknie.

LinkWithin

.